Nha Trang, Huy Hoa en Quy Nhon - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu Nha Trang, Huy Hoa en Quy Nhon - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu

Nha Trang, Huy Hoa en Quy Nhon

Door: Wilhelmien en Boy

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien & Boy

13 December 2016 | Vietnam, Nha Trang

In Bangkok hadden we mooi droog en zonnig weer, 28 graden, we hebben ons daar wel vermaakt. Ons hotel was anders dan anders: heel veel "pelgrims" gingen op bedevaart naar de overleden koning humibol, er waren erediensten bij de grote tempel Wat Phra Kaew bij het Grand Palace, dat vlak bij ons hotel ligt (je raadt het al: ons hotel heet "Royal Palace Hotel"). Bijna alle Thai die daar rond liepen, waren geheel in het zwart gekleed.
Wij hebben ook nog een bezoek gebracht aan de tempel, maar afscheid van de opgebaarde koning nemen mochten we niet, dat was uitsluitend toegankelijk voor Thai.
Vlak bij ons hotel is ook de bekende Kao San Road, waar je heerlijk kan eten, shoppen en drinken, en vooral, voor Wilhelmientje, fijne massages, vooral de voetmassage (150 THB half uur, 250 THB heel uur (100 THB = €2,65).
Na Bangkok zijn we naar Cam Ranh gevlogen, waar een shuttle klaar stond om ons naar ons hotel in Nha Trang te brengen.
Nha Trang is een hele populaire kustplaats met veel restaurantjes en brede stranden waar het goed toeven is. Er lopen daar meer Russen rond dan in Moskou! De menu's zijn in het Vietnamees en Russisch, gelukkig vaak ook nog in het Engels, maar hoe lang nog?
We hebben in Nha Trang 2 dagen heerlijk op het strand doorgebracht, het weer was bewolkt met een temparatuur van 26 graden, maar het bleef droog hetgeen een wonder mag heten want het regenseizoen is hier nog in volle gang! Hebben we even geen erg in gehad, maar ja, de ene gids zegt regenseizoen in oktober-november, de andere oktober-januari. Verder hadden we gelezen dat er 6 regendagen zouden zijn in de hele maand december, dus ja....
We zijn in de stromende regen van Nha Trang naar Tuy Hoa gereden met de trein, een rit van 2 uur. Onze kamer in het hotel bleek een soort balzaal: we hadden een zeer ruime slaapkamer met zitkamer, keuken en badkamer.
De tweede dag hier in Tuy Hoa: heel veel regen, we hebben nog geen zon gezien. Je zal maar 3 weken op vakantie zijn......moraal: nooit voor minder dan 2 maanden je koffer inpakken :-)
Nu, de derde dag, gaan we straks met de bus naar Quy Nhon. Het onweert en regent zo keihard, niet normaal meer. Een tropisch regenbuitje is niet erg, maar dit.....het duurt al uren, de straten zijn overstroomd en de elektriciteit is al twee keer uitgevallen, mij (Boy) krijgen ze de lift niet meer in: ik ren als een haas de trap op naar de vijfde verdieping ha ha.
Wordt vervolgd.

• 13 December 2016 - 07:11

Wat een heerlijk weer

• 13 December 2016 - 07:11

Lot:

Ik had een hele lap tekst geschreven maar weg is ie...

• 13 December 2016 - 07:27

Marianne:

Hallo Boy en Wilhelmine,
    Wat jammer van de regen maar jullie zijn toch maar fijn in een warmer en mooier land ! Ik heb begrepen dat het normaal gesproken toch al droog moet zijn nu, maar het regende in Thailand ook veel langer dus zal wel met de weersverandering overal te maken hebben. Goede tip om nooit korter als 2 maanden te gaan hihi!! Wij volgen je raad op en gaan 3!!
    Enfin de zon zal toch wel te voorschijn komen dus ik wens jullie nog heel veel zonnige dagen en ben benieuwd naar het vervolg. Veel liefs Marianne

• 13 December 2016 - 07:28

Jo Robeers:

Hoi Boy en Wilhelmien,
    Mooie start in Bangkok maar nu even iets minder lees ik. Maar... na regen komt zonneschijn! Geniet van jullie avonturen. Hartstikke leuk geschreven Boy!
    Groetjes van Jo.

• 13 December 2016 - 08:01

Femke:

Ja joh komt helemaal goed! Ik vind het een beetje gek dat jullie niet naar de koning mochten kijken. Ik kan me niet voorstellen dat dit in NL ook zo zou gaan...
    Veel plezier in ieder geval en geniet er maar heerlijk van. Xx

• 13 December 2016 - 08:07

G:

Gelukkig hebben ze er wel heerlijk eten.
    Het weer ziet er in Tuy Hoa niet echt denderend uit de komende dagen. Of jullie zouden eens een duikcursus moeten doen, dan heb je niet zoveel last van de regen..
    Zag dat het in koh chang over 2 dagen weer stralend weer is!

• 13 December 2016 - 08:32

Marieke:

Nou hier regent het ook!!!
    En hier is het ook nog koud!!
    Niet zeuren dus.....ha ha nee grapje. Regen is nergens leuk en zeker niet op vakantie.

• 15 December 2016 - 12:49

Lot:

Lana zegt; mama zullen we op bezoek bij Nana en Ambom?
    Ze mist jullie nu al!
    Otis loopt telkens langs de kerstboom en kijkt er vanuit zijn oog hoeken naar, tikt dan even tegen een kerstbal aan en kijkt ons vervolgens aan met een blik 'en dit is nog maar het begin'. Ik verwacht dat onze kerstboom met de daadwerkelijke kerstdagen niet meer rechtop staat maar door meneer H. omver getrokken is, dat zal dan wel dat verschil tussen jongetjes en meisjes zijn?

Maar goed. Gelukkig hebben jullie geen kerst stress en dus ook geen boom te versieren.. Wat vinden jullie dat nou jammer haha.

Gelukkig hebben jullie nog 8 weken te gaan om het slechte weer van de laatste dagen te doen vergeten. Laat het eten goed smaken, rijd voorzichtig op de scooter die jullie vast wel ergens zullen gaan huren en post af en toe wat foto's van jullie en het lekkere eten.

Have fun geniet en tot het volgend bericht!
    X van de Polvertoren