Palolem en Agonda - Reisverslag uit Bombay, India van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu Palolem en Agonda - Reisverslag uit Bombay, India van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu

Palolem en Agonda

Door: Wilhelmien & Boy

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien & Boy

28 Januari 2015 | India, Bombay

Ha jongens, weer even een verslagje van onze reis naar India.
Na het heerlijke strand Colva zijn we per taxi naar Palolem gegaan. Dat is trouwens best wel een gevaarlijk ritje: een smalle, kronkelige tweebaansweg waar je af en toe een langzaam voertuig voor je krijgt zodat de chauffeur wel in moet gaan halen, maar je ziet geen tegenliggers omdat de bochten elkaar nog al snel opvolgen.
En van alles zit op die weg: brommers, kleine tuk tuk's, grotere vrachtauto's waar je sowieso al bijna niet voorbij komt, snelle taxi's die, bestuurd door jonge chauffeurs, luid toeterend rechts rijden en zo dus constant aan het inhalen zijn, totdat ze ijlings moeten remmen en naar links moeten duiken vanwege een toch nog plotseling opdoemende tegenligger.
Volgende keer huren we een tank voor zo'n ritje van het ene plaatsje naar het andere.

Palolem was anders dan Colva: het strand was drukker en gezelliger, met veel hutjes op het strand zelf. 's-Avonds kon je, net als op Koh Samui in Thailand, op het strand aan de branding dineren, heel romantisch.
Uit voorzorg om geen last van maag en darmen te krijgen hebben we vegetarisch gegeten, maar dat is verleden tijd: na een sizzler plate dinner van alleen maar groentes die dus sissend van de hitte worden opgediend op een kokendhete bakplaat heb ik (Boy) toch de volgende dag liggen creperen van de maagkrampen en alleen maar water gesch......
Dus ik eet weer vrolijk hete kip en heb nergens meer last van! Ben ik toch bijna 3 weken vegetariër geweest!

Onze hut stond op het strand met vanaf het terras zicht op de zee (2000 roepies), een hut echt op het strand was 5000 roepies, dus dat scheelt behoorlijk. In het dorp waren de kraampjes en winkeltjes niet echt verrassend, maar er was wel een wereldzaak genaamd Brown Bread & Health Food met vooral veel healthy food, zoals zelfgemaakte muesli en natuurlijk zelfgemaakt brood in allerlei varianten waar we 's-ochtends heerlijk konden ontbijten: Wilhelmientje met muesli/honing/vruchten en Boyke met een cheesecake of lemon cake met koffie. Wie schetst onze verbazing: ik vind daar in Palolem toch een mooie cover tussen allerlei boeken in. Ook heel leuk was daar een restaurant waar een groot scherm ophing, waar elke avond een bioscoopfilm gedraaid werd. Zalig zo in de open lucht.
We liepen dan binnendoor en dan zie je wel hutjes waar Indiërs wonen die weinig riant zijn, met een beetje fantasie leven deze mensen het hele jaar door op een camping, maar dan op zijn Indiaas, kippen, varkens en koeien lopen er vrolijk tussen de honden en katten. zie de foto's.

Na een week zijn we van Palolem naar de volgende kustplaats getrokken: Agonda. Fantastisch! Prachtig hutje met een terras nagenoeg op het strand waar vanaf we 's-avonds een prachtige zonsondergang zien. Wave on Waves. 1000 roepies per nacht. Overdag gaan we naar Saxony, waar ze heerlijke dikke matrassen op de strandbedden hebben en het eten ook voortreffelijk is met veel healthy vruchten- en groentesapjes. Ook de dorpsstraat heeft leukere winkeltjes en kraampjes dan in Palolem. Er is slechts één nadeel: de zee is hier extreem onstuimig en woest met heel hoge golven. Maar we hebben ontdekt dat het aan het begin van de baai iets rustiger is, dus daar zwemmen we, nou ja, zwemmen, het is meer "riding the waves" maar dan zonder surfplank. Tot nu toe vinden wij dit de favoriete plek. Wat restaurantjes betreft was Goodman in Colva de favoriet.

Vanaf morgen (29 januari) wordt er meer beleefd dan alleen strandspielerei: het heeft ons heel veel moeite gekost om een eersteklas treinticket heen en terug te kunnen boeken, maar de volhouder wint en dus vertrekken we naar Madgaon, het station voor de nachttrein naar Kerala, dat 850 kilometer meer naar het zuiden van India ligt. Die treinreis kost voor 2 personen retour totaal 7000 roepies (met bejaardenkorting wegens 60+). We hopen niet dat we weer, zoals toen in China, naast de badkamer liggen want die Indiërs lijken wat keelschrapen betreft, erg veel op Chinezen! We vertrekken morgenavond om 21.10 en komen de volgende ochtend om ongeveer half 10 aan in Cochin, een grote havenplaats. Wat we daar allemaal gaan bekijken en meemaken, lezen jullie de volgende keer!

• 28 Januari 2015 - 15:24

Fem:

Whoopwhoop 2!

• 28 Januari 2015 - 15:58

Fem:

Goed om weer een verhaal te lezen van jullie wereldreizigers. jullie genieten duidelijk en waarom ook niet! Geweldig dat fit jaar op jaar zomaar kan. Ik hoop t jullie ooit na te doen. Hier is het weer niks. Zwaar onstuimig, regen en de komende dagen weer sneeuw. Jullie ontspringen al jaren desnsneeuw-dans, nog enig idee hoe t er ook alweer uitziet en voelt? Vandaag ben ik vrij en zit ik de hele dag met Mijsje binnen. Ze wil vandaag niet slapen en daar baal ik van omdat ik ook wel een uurtje had willen slapen. Dit weekend hebben we 2 verjaardagen. Een in Friesland van een vriendin van Braai eneen in Amsterdam van de zus van Kim. Leuke plannen dus. Veel plezier en succes morgen. Ik zal een voor een plekje ver weg van de toiletten duimen. Xxx van ons

• 28 Januari 2015 - 17:01

Jo:

Hallo Boy en Wilhelmien,
    Hartstikke leuk beschreven weer! Het is of ik er weer ben. Gelukkig is Boyke weer snel opgeknapt! Agonda vonden Marianne en ik ook het einde. Geen dolfijnen gezien? Fijn dat het jullie zo goed bevalt in India, het is toch een heel andere cultuur dan jullie tot nu toe hebben meegemaakt. Wij zijn momenteel in Jomtien aangekomen en hebben een prachtig appartement weliswaar op de 29e verdieping maar ja dan zie je wel wat! We hebben net een geweldige ervaring achter de rug op de Jungle Rafts op de River Kwai. Een dag en nacht zonder elektra. Wel heel bijzonder! Alles een beetje op de tast bij het licht van kerosinelampjes.
    Ik wens jullie een fijne treinreis en zeer zeker zullen jullie aanspraak hebben in de trein!
    Groetjes van Jo

• 28 Januari 2015 - 17:27

Marianne:

Oh wat gezellig hebben jullie het weer! We weten precies hoe en waar jullie zitten! Agonda is inderdaad zo mooi en relaxed. Ik heb daar gezwommen met een dolfijn vlak voor me!! Geweldig was dat we hebben er heel veel gezien daar vlak voor het strand ! Enig!!
    Leuk morgen met de trein!1 Lekker 1e klas, waarschijnlijk in een coupe voor 2 heel fijn en ruime bedden e lekker eten!!
    Hele fijne reis en ik hoop dat jullie het ook leuk hebben in Cochin!! Zal wel warm zijn!!
    Veel liefs !!!
    Marianne

• 28 Januari 2015 - 20:04

Wilhelmien & Boy :

Jongens, het wil niet erg lukken met het uploaden van de foto's met dit trage internet, maar jullie houden ze te goed, ze komen eraan zodra het kan!

• 29 Januari 2015 - 09:25

Lot:

Leuk verhaal weer! Hopelijk worden de laatste 4 weken minstens zo leuk als de eerste 4.

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Lana mist Nana en Ambom en informeert regelmatig of jullie nog met vakantie zijn.

Veel succes met de treinreis. Hopelijk komen jullie snel in slaap en zijn jullie gauw op de plek van bestemming.

Hoeveel is trouwens 1000 roepies?

X van ons

• 29 Januari 2015 - 10:14

Alice:

Wat gezellig weer zo'n reisverhaal,
    en wat genieten jullie.nog veel plezier liefs

• 29 Januari 2015 - 12:03

Wilhelmien En Boy:

1000 roepies is 14 euro (toen we weggingen nog 13 euro, maar ja, de ECB pompt geld rond om de euro goedkoper te maken voor de export, daar hebben wij dus helemaal niks aan).

• 04 Februari 2015 - 08:37

Vincent:

Dag globetrotters,

Geniet van jullie laatste maand. De tijd gaat snel zeker!
    Wat een prachtig land is India toch.

• 10 Februari 2015 - 09:40

Nick:

Hay yang, alles goed ? Leuk strand zo, met die koeienflatsen., Hier gaat alles goed, erg druk. De boekjes doen het goed op marktplaats boy, en de glascontainer is ook al geweest dus jullie huis is spik en span als jullie terug komen!