SOWETO en daarna....op safari! - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu SOWETO en daarna....op safari! - Reisverslag uit Soweto, Zuid-Afrika van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu

SOWETO en daarna....op safari!

Door: Wilhelmien en Boy

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien & Boy

25 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Soweto

Jullie merken het wel: in Zuid-Afrika is lang niet overal wifi, en als ze het wel hebben is het zo ontzettend traag dat je er gek van wordt.

Na een vliegreis van 12 uur, die rustig verliep met filmpjes kijken en veel hapjes en drankjes (ook gratis bier ha ha) kwamen we aan in Johannesburg. Ons eerste hotel was gelegen in Pretoria, het Den Haag van Zuid-Afrika.

De volgende dag hebben we een excursie gemaakt naar Soweto (=SOuth WEstern TOwnship), een gebied dat door de apartsheidregering toegewezen was aan zwarten en aziaten, omdat alleen blanken in Johannesburg mochten wonen!

Tegenwoordig is Soweto een stad met zo'n 4 miljoen inwoners, en naast krottenwijken (huisjes van golfplaten zonder water) zijn er ook duurdere huizen, zelfs kleine gebieden met villa's.

De foto's zullen we proberen te uploaden, maar gezien de wifi/netwerk capaciteit hier weet ik niet of dat gaat lukken.

De volgende dag zijn we twee dagen naar Karongwe, een wild life reservaat naast het Krugerpark geweest, en dat was een onvergetelijke ervaring! We hadden een superior tour binnen de tocht geboekt, en zo reden we in een luxe 4-wheel drive voor 6 personen met een ranger/chauffeur en een wild spotter 'smorgens om 5.30 en 'smiddags van 16.00 tot 20.00 door de wildernis en we hebben inderdaad de big five gezien, en hoe! Dat was soms doodeng, vooral toen drie massieve neushoorns op de 4-wheel drive afkwamen, het leek er even op of we geramd zouden worden. Wat een beesten zeg! Tanks zijn het (zie foto's).

Wat nog enger was, was de kingsize leeuw die dwars over de weg lag en van geen wijken wist. Hij lag te brullen, want hij wilde een wijfje. Op een gegeven moment stond hij op en liep langs de auto, aan de achterkant gekomen draaide hij zich naar ons om en kwam naar de auto toe. De chauffeur/ranger, die 10 jaar ervaring heeft, startte onmiddellijk de motor zodat we snel weg zouden kunnen, maar dat hoefde niet: de leeuw hurkte en deed zijn behoefte, begon weer te brullen en kuierde weg.

En dan die olifanten.......die trokken een hele boom uit de grond terwijl ze de bladeren aan he teten waren, wat een giganten, niet normaal meer.........

Wel even wat anders dan in Artis, hoor! Maar goed, we hebben van zeer nabij olifanten, giraffen, impala's, everzwijnen, arenden en andere vogels, zebra's, buffels, nijlpaarden en een cheetah gespot, heel indrukwekkend en machtig mooi. Daar hebben we een aantal prachtige foto's van die we zullen proberen bij te voegen.

Zo, gezien het trage netwerk eerst dit maar eens proberen, wordt vervolgd.........

• 25 Januari 2013 - 16:33

Lana:

Jiehaa in je babyface

• 26 Januari 2013 - 08:16

Nick:

Wat vet! Cant wait to see the pictures! Die leeuw had zeker bami gehad?