Hello, how are u? What's y'r name? Where u from? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu Hello, how are u? What's y'r name? Where u from? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu

Hello, how are u? What's y'r name? Where u from?

Door: WilhelmienenBoy

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien & Boy

29 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

Hallo everybody,

Vanaf Cairns zijn we naar Darwin gevlogen, waar we na een paar uurtjes wachten vrolijk doorvlogen naar den Passar, de hoofdstad van Bali. Aangezien het vliegveld in Den passar ligt en we 'savonds om een uur of negen zouden aankomen en dus geen zin meer zouden hebben om lang onderweg te gaan naar een hotel, had Boy in zijn onmetelijke wijsheid bedacht dat een hotel of op het vliegveld, of in Den Passar zelf, het handigste zou zijn om snel te kunnen gaan relaxen en slapen na de vermoeiende reis.
Via internet kwam hij uit op hotel "Nirwana Suites" in Den Passar, dus eenmaal aangekomen snel in een taxi gesprongen en het adres opgegeven van ons Nirwanaatje. Die chauffeur was me daar een partijtje verbaasd dat we naar Den Passar wilden en niet naar Sanur of Kuta, wat uiteindelijk net zover van het vliegveld verwijderd bleek te zijn en aan het strand gelegen, waar elke tourist zich naartoe liet vervoeren in plaats van die stinkende stad Den Passar! De chauffeur kon het hotel dan ook in eerste instantie niet vinden, na lang zoeken toch gevonden. Het was een schitterend prachtig hotel in een vrij armoedige straat, maar jongens, wat een schitterend hotel! We hadden een slaapkamer zo groot als anderhalf voetbalveld, en een ook nog een aparte zitkamer, met uiteraard een badkamer, TV, minibar, etc. Inclusief gratis internet en ontbijt voor een alleszins schappelijke prijs. Uiteindelijk beviel dat hotel zo goed, dat we er nog een extra nachtje hebben bijgeboekt, heerlijk baden in weelde! Dat het in Den Passar gelegen was, maakte helemaal niets uit, want we gingen gewoon met een taxi naar het strand in Sanur, voor de prijs hoefden we dat niet te laten: 4 eurootjes!

Inmiddels had Wilhelmien via een vriendin (Monique) die heel vaak in Bali komt, het telefoonnummer van een Balinees gekregen die ons advies kon geven waar de mooiste plekjes in Bali zijn en tevens met zijn auto als chauffeur kon fungeren, dus met deze alleraardigste man, Ketut genaamd (omdat hij zoon nummer 8 was in zijn familie, zijn ouders hadden 9 kinderen, meest zonen, en elke 4e, 8e, 12e etc. zoon heet Ketut, dus hij was als 8e zoon Ketut nr 2) zijn we van Den Passar naar Lovina Beach gereden.
Maar daar deden we dan de hele dag over, want de auto met chauffeur kost 40 euro per dag (dat is dus inclusief autohuur, benzine, parkeergeld en de chauffeur die van 'smorgens tot 'savonds tot je beschikking staat en je overal naar toe brengt).

Zo bracht hij ons 'smiddags eerst naar een plantage waar we de beroemde "koffie Luwak" konden proeven. Dat is kofie waarvan de bonen eerst gevoerd worden aan een katachtig beest, dat die bonen na een tijdje weer uitpoept, dan worden ze uit de ontlasting gevist en gebruikt om koffie Luwak te produceren. Dat is dan de sterkste en duurste koffie ter wereld. Manmoedig hebben we inderdaad een kopje van deze koffie gedronken, ja, hij was wel sterk, ja.....
Daarna zijn we naar de vulkaan Batur afgereisd, dwz we werden naar een restaurant gereden voor de lunch, en dan zit je aan de rand van een onmetelijke afgrond, die aan de andere kant weer oploopt om over te gaan in een even onmetelijke berg, de vulkaan Batur dus, met daarnaast een spetterblauw meer, en ondertussen zie je oneindige variaties van de kleur groen omdat de afgrond bezaaid is met allerlei soorten bomen, palmen, bananenbomen, noem het allemaal maar op, terwijl de vulkaangigant zelf ook allerlei tinten groen ten toon spreidt, je weet echt niet wat je ziet. Adembenemend, betoverend mooi, echt als een sprookje. Zo waanzinnig mooi, dat het fototoestel zich daarin verslikte, de afstand, de kleuren, hij kon het niet aan, ze zijn wat wazig geworden helaas, maar geloof me, een mooier landschap hadden we nog nooit in ons leven gezien!

Op de weg naar Lovina Beach kwamen we nog ettelijke ceremonies tegen omdat het die dag volle maan zou zijn. De mensen zijn fraai uitgedost, lopen in een grote optocht met offers voor de goden en eten voor zichzelf (een varken wordt ondersteboven aan een paal gedragen voor de babi Guleng) naar de tempel om de ceremonie te vieren, zie de foto's.

In Lovina Beach zijn we uiteindelijk terecht gekomen in een heel chique risort, Aditya resort, het was eigenlijk niet de bedoeling, maar we konden een kamer krijgen op het strand voor 800.000 rupiah's ipv 1.200.000 rupiah's, toen we die kamer zagen konden we geen weerstand bieden. De kamer was zo groot als een vliegveld, met prachtige badkamer, minibar, TV met Europese programma's (!), dus ook BVN. 'savonds keken we naar Pauw en Witteman en Tussen Kunst en Kitsch, jawel! En bovendien, aan de zee, ook nog een Gazebo, dat is een Balineesachtig tweepersoons hemelbed, waar je heerlijk kon liggen lezen, luieren, slapen, massages, echt chique en luxe! We hebben het daar 6 dagen en nachten volgehouden, en dat terwijl Lovina zelf niet echt de moeite waard is. Lovina Central is vrij toeristisch, met veel opdringerige venters, maar daar hadden wij bij ons luxe resort veel minder last van. We lagen ook vaak in de swimming pool, die was heel ruim, met uiteraard een bar in het water, zodat je je ijskoude pilsje in zwembroek en als een dolfijn half onder water kon nuttigen, heerlijk. Ook de lunch liet zich daar hemels smaken.
Eerlijkheidshalve moet gezegd dat het chique restaurant qua Balinees eten wat tegen viel, waarschijnlijk omdat ze teveel de Europese standaard in het hoofd hadden. We hebben daar weemoedig vaak moeten denken aan de voortreffelijke Dis van Cis.

Op een avond viel in Lovina, dus heel Lovina, niet alleen het resort, de stroom uit, alles pikdonker, heel eng. Alleen het restaurant van ons resort beschikte over een (nood)aggregaat, dus die avond was het daar erg druk.....Wel had het personeel overal brandende kaarsjes neergezet, dus toen we weer bij onze riante kamer kwamen, stond daar op ons buitenterras al een romantische kaars te branden, maar gelukkig was inmiddel de stroom in het dorp alweer op gang gekomen, want zonder air conditioning is het 'snachts voor sommigen moeilijk slapen.....En Wilhelmientje heeft gemerkt dat De Haas niet alleen bang is voor wormen, maar zeker ook voor het donker.

Met onze auto plus chauffeur zijn we na Lovina drie dagen op reis geweest. De eerste dag zijn we op een soort privé strand terecht gekomen, hagelwit zand, ligbedden, parasols, visrestaurant, glashelder water en wat denk je: klein onbekend strand, nooit zouden we daar terecht gekomen zijn zonder die chauffeur, we gaan liggen op onze bedjes, er liggen twee Europeanen op de bedjes achter ons, en ja hoor: twee Europeanen: het zijn twee Nederlanders: het zijn twee Maastrichtenaren, het zijn Rudy en Hilde, die we kennen van de Belsj, ze wonen bij de watermolen in de Sint Pieterstraat, Rudy is textielhandelaar, vastgoedhandelaar, en zeer vermogend, en heeft een paleis op bali, daar zijn we nog op bezoek geweest, niet normaal meer, het is vier verdiepingen hoog, heeft behalve 6 slaapkamers met annex badkamers een biljartkamer, bioscoop, massageruimte met Jacuzzi waar een echte rivier onderdoorstroomt, een rotswand met waterval, etc. etc. Nog nooit zoiets groots en bijzonders gezien,
ongelooflijk! Zij waren op dat strandje bij toeval terecht gekomen met hun auto en chauffeur (die ze in vaste dienst hebben!), en wij ook. Het had op een gegeven moment iets heel koloniaals: hun chauffeur en onze chauffeur konden goed met elkaar overweg, en toen we weer huiswaarts keerden, schoten ze tevoorschijn om onze bagage naar de auto te dragen, het verschil met vroeger was alleen dat de chauffeur niet toean Boy maar gewoon Boy zei, ha ha.

'sAvonds hadden we een kamer in Karangasem, een klein hotel boven op een berg met een werkelijk adembenemend uitzicht op sawa's (rijstvelden) aan de voet van een enorme berg, ongelooflijk mooi. Het lokale eten was daar heerlijk. Wat 'savonds daar op de berg opviel waren de geluiden: krekels, sprinkhanen, kikkers, gekko's, een oorverdovend lawaai, prachtig, dat kennen we in Nederland niet.

De tweede dag zijn we met onze chauffeur naar Amed gereden, het strand daar was donker van kleur, maar het zeewater daarentegen was kraakhelder, je kon zonder snorkelmasker koraal en vissen zien, prachtig! Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de Water garden, een heel mooie plek. Er is daar ook een klein exclusief resort met 5 kamers, we hebben daar nog een kijkje mogen nemen, echt de moeite waard!

De derde dag, op weg naar Sanur, hebben we eerst Candi Dassa bezocht. Dat is treurig! Het was eerst een mooi vissersdorpje, toen zijn daar in de jaren 80 wat hotels en restaurants neergezet. Dat viel bij iedereen dermate in de smaak, dat men daar als een gek is gaan bouwen met als resultaat dat er alleen nog maar resorts en restaurants zijn, maar dat het strand verdwenen is! Het is helemaal volgebouwd, je kan daar geen stranwandeling meer maken! Als je wil zwemmen, moet je of naar een resort dat een klein stukje ommuurd strand heeft, of een bootje huren om verder de zee op te varen zodat je kan gaan snorkelen. Een schoolvoorbeeld van hoe een leuke badplaats aan haar eigen succes ten onder kan gaan.

Na Candidassa zijn we naar Ubud gereden, en hebben daar eerst het Monkey forrest bezocht. Zie de foto's en video: altijd leuk, die apen! Het zijn net mensen, toch? Niet dan? Dat zeg ik.

Daarna zijn we op bezoek geweest bij de villa, zeg dus maar rustig, het paleis, van Rudy en Hilde. Een mooi wijntje gedronken daar (terwijl onze chauffeurs beneden een biertje dronken, upstairs - downstairs zal ik maar zeggen), daarna met onze chauffeur naar Sanur gereden en ingecheckt in Werdhapura Village, ook weer een luxe resort, maar deze keer spotgoedkoop: we zitten in een cottage bij de swimming pool aan de rand van de zee aan het strand, met badkamer en TV, voor 18 euro per nacht! Daarvoor liggen we in het zwembad met uitzicht op zee, ook weer een bar in het zwembad uiteraard, eigenlijk voor de prijs van twee kaartjes zwembad in Mestreech ha ha. Na het inchecken kwamen Rudy en Hilde ons afhalen om lekker te dineren in één van hun favoriete Italiaanse restaurants, dus daar hebben we heerlijk gegeten (Boy had een Calzone Bali-stijl, dus die was loeiheet), en, inderdaad, een mooi wijntje gedronken.....

Tsja, soms zit het mee, soms zit het tegen.......


  • 28 Maart 2011 - 15:58

    Cisca:

    In your face(lift).

  • 28 Maart 2011 - 20:25

    Lot:

    Wow wat een foto's!! Nu ben ik officieel jaloers.

    Wat een super grote mooie kamers. En dat landschap geweldig mooi. Jullie hebben zoveel gezien en gedaan in Bali!! En een kamer voor 800.000 rupiah... daar wordt ik toch wel emotioneel van. Wij hadden het 'grote-300.000-rupiah-per-dag-spel' waar we alles van moesten doen.. En jullie verdriedubbelen dat gewoon zo eventjes... maar ach verschil moet er zijn :)

    Ik gun het jullie wel hoor.

    Hier gaat het wel ok. Miss is vanmorgen naar de dierenarts geweest en wordt morgenochtend misschien geopereerd :(... dat vind ik niet zo leuk. Hij zit nu in m'n oor te snurken en kijkt me aan met zo'n blik van 'waarom doe je me dit aan miauw help'... germ

    We zijn ook vanmorgen weer naar een huisje gaan kijken in Bunde. Erg leuk. Hele mooie keuken. Alleen een hele kleine badkamer, maar wel een bad... We laten het weer eens bezinken.

    Zo dat was het dan weer. Heel veel plezier nog en tot snel...

    x Lot

  • 28 Maart 2011 - 22:20

    Oet Mestreech:

    Tja.....hoeveel pech kan een mens hebben?????????

    Ik was er in 1988....ja hoor....in de vorige eeuw!
    Was bijna vergeten hoe mooi het allemaal was.

    Toch vervelend als je het altijd zo warm hebt (not)!!!!!!!

    Take care,
    Andre en Ine

  • 29 Maart 2011 - 01:51

    Nick:

    Holy smoly..

    Wat een foto's... wat kost het om daar permanent te wonen?? Zit me er toch over te bedenken...

    Boy die bang is in het donker... ik kan het me wel voorstellen. Dat heet de 'waarismebierofobia'. Maar zodra ze bierflessen met glow in de dark doppen hebben, dan zal die angst ook wel over zijn...

    Kamers zien er netjes uit, beetje krap maarja, het moet maar.

    Wilde eigenlijk ook aan een nieuw bericht beginnen, maar dat kan niet tippen aan dit... dus ik zal het maar laten...

  • 29 Maart 2011 - 03:19

    Katjang Boy:

    Jongens, even voor de duidelijkheid: foto's DSCF2258 t/m DSCF2290 zijn van de villa van Rudy en Hilde, daar hebben wij dus niet geslapen.
    Zo gigantisch waren onze kamers nou ook weer niet........hoewel...........

  • 29 Maart 2011 - 05:34

    Claudia:

    Hallo Wilhelmiena en Boy.
    Jullie kennen ons niet maar wij kijken wel eens vaker op deze site omdat we zelf ook een huisje in Lovina hebben.Héél toevallig hebben jullie hem ook nog op de foto gezet en staat hij nu tussen jullie andere foto's haha.Nou ik die prijs zo heb gelezen is het Aditya Resort toch wel prijzig!!Dan waren jullie bij ons goedkoper uit geweest ;-)
    Is het de eerste keer dat jullie in Bali (Lovina) waren?
    Groetjes Claudia

  • 29 Maart 2011 - 05:36

    Claudia:

    Zie nou ookk dat jullie uit Maastricht komen (ook toevallig)
    Wij uit Kerkrade.
    Nog veel plezier!!!
    Grt Claudia

  • 29 Maart 2011 - 05:50

    Nick:

    Andre en Ine, is het kaartje ooit aangekomen?

  • 29 Maart 2011 - 08:53

    Lot:

    ohhh en wat een lekker eten trouwens... ik krijg spontaan heimwee.

    Nick, wat doet die overheerlijke pekingeend van jou eigenlijk bij mam en boy op bali??

    x

  • 31 Maart 2011 - 02:26

    Nick:

    Ik zie nergens een peking eend?

  • 31 Maart 2011 - 07:43

    Lot:

    Zeg Nick wil je me weer voor schut zetten ofzo?? Er zal toch zeker wel 1 eend in die hele kooi zitten he??

  • 31 Maart 2011 - 09:14

    Nick:

    Ahhh ik zie het. Zitten inderdaad eenden in lot, goed gezien.

    Aan de ogen te zien echter, betreft het hier geen Chineenden .. maar Baliducks....

  • 31 Maart 2011 - 13:32

    Fem:

    Ok ok, nou ben ik ook officieel jaloers! God damn wat een mooie omgeving zeg, nondepiekes! Zit ik hier op kantoor achter mijn pc, me te verheugen op zaterdag 'want dan gaat de zon weer schijnen' en dan zie en hoor ik dat waar jullie je momenteel begeven. Tja, zal het verschil wel zijn tussen de werkpaardjes en de luxepaardjes he ;-)? Ooit...zucht.

    Zelf ga ik zaterdag met 3 collega's stappen in A'dam. eerst gaan we sushi eten en daarna schijnt er ergens een dancefeestje te zijn. Ik laat me verrassen. Verder geen nieuws eigenlijk.

    Ik ga maar weer eens door met werken. Maak er die laatste weken nog wat van en dan zie ik jullie snel weer!

    Xx

  • 02 April 2011 - 10:04

    Lot:

    Daar ben ik weer :)

    Ik zie nu pas jullie filmpjes en die aapjes zijn wel heel lief!

    Dat andere filmpje komt natuurlijk helemaal niet over. Het enige wat ik kan doen is me er een voorstelling van proberen te maken.

    Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Nog maar 2 weken en dan komen jullie weer naar huis. Dat vind ik stiekem helemaal niet erg :)

    X

  • 04 April 2011 - 05:52

    G:

    2 weken alweer.. Nou nou da's ook omgevlogen.. Ik zou het wel weten als ik mijn geld niet hoefde te verdienen.. Beter dan die plaatjes vind je het hier toch niet behalve als je je ogen dicht doet kun je enigsinds in de richting komen.. Have fun byebye

  • 05 April 2011 - 05:32

    Nick:

    Joarrrrrr neirrrrrrr, dun tied geht zoe snel he wel joarrrrrrrrrrrrr. Hub geer et wel e bitsje leuk doarr?? joarrrrrrr, dat mot toch wel zoe he neirr toch.

  • 05 April 2011 - 11:39

    Fem:

    enigsinds G?

  • 05 April 2011 - 12:26

    G:

    BEMOEI JE MET JE EIGEN VERREKESKOP!!!

  • 05 April 2011 - 20:12

    Cisca:

    Dag Katjangetjes,

    Hoe staat het leven op Bali? Koffers al half gepakt? Zakdoeken gekocht om de vele opkomende tranen te deppen?

    Ach, jullie hebben elkaar. Da's het voornaamste. Niet dan, wel dan!

    Hier is het pokkenweer. Regen en wind. Maár we mogen niet klagen, de lente is mooi begonnen en morgen wordt het weer aangenaam.

    Ik ben druk bezig in huis: schuren, witten en lakken van keuken, gang en w.c. Mijn spieren sputteren tegen, maar wat moet dat moet.
    Het wordt wel errrugg mooi.

    Van Indisch eten koken komt niet erg veel. Maar na Bali zijn jullie even toe aan de Hollandse kost. Niet dan, wel dan!

    Het is bij jullie wel ontzettend mooi. Wat een bofbipsjes

  • 05 April 2011 - 20:16

    Cisca:

    ...zijn jullie.

    Zo, ik ga er weer vandoor.
    Geniet nog 12 dagen van het sjoene Bali.

    Adieje wah.

  • 06 April 2011 - 02:22

    Enigsins:

    Fekke, wat loop je nou te zeuren.
    Hou nu toch eens op,
    Kijk naar je eige,
    Met je verrekeskop

  • 06 April 2011 - 10:24

    Katjang Boy Pedis:

    Hé Cis, wil je ons niet zo laten schrikken? Je denkt toch niet dat we voor niets een maand in Bali aan het oefenen zijn op de balinese c.q. Indonesische gerechten? Als je gaat dreigen met de Hollandse keuken, dan boeken we snel nog een paar maandjes Bali bij hoor! We zitten ons al ik weet niet hoe lang te verheugen op de Dis van Cis, die overtreft alle tot nu toe genuttigde gerechten, dat weten we zeker! Elke avond zeggen we tegen elkaar: hmmm, zalig, heerlijk, goddelijk, maar wacht even tot we weer eens mogen genieten van de Dis van Cis, dat is pas smullen! Dus please, lieve Cis, geen Hollands, nee, nee............

  • 06 April 2011 - 10:26

    Wel:

    Volgens mij is G bezig met een cursus Amsterdams, haha

  • 06 April 2011 - 11:02

    Nick:

    Bezorgdt de 'Dis van Cis' ook in regionen Shanghai?

  • 06 April 2011 - 13:58

    Fem:

    Bezorgdt Nick?

    Enigsins G?

    Mam, haal die jongen toch eens terug uit resp. China en Schinveld! Waar gaat de wereld naartoe? Dat degene met LTS-zwakstroom niveau op het gebied van de NL-taal JULLIE nu moet gaan verbeteren? Foj foj foj ;-)!!

  • 06 April 2011 - 16:40

    Nick:

    Gezien het feit dat wat betreft ik mij al 2 jaar in het buitenland bevind, daar geen fatsoendelijk Nederlands meer spreek, ik niet minder kan concluderen dat mijn Nederlandsche taalvaardigheid met rasse schreden achteruit huppelt.

    Bij dezen, wil ik mij daarom en met die enkele reden ook verontschuldigen en excuseren bij enig en enkel verkeerd gebruik van onze Nederlandse taal op deze welvarende doch nuttige internet pagina te verschaffen gemogen.

    Zik sloaj, wat steit doa? he, hadje niet verwach he, in your face biznatch!

  • 06 April 2011 - 18:42

    Cisca:

    Lieve Katjangetjes,

    Nee, niet langer weg blijven. Was niet zo bedoeld. Dan krijg ik ruzie met de kinderen.
    Maar als jullie terug zijn, kan ik me indenken, dat Indisch eten net iets te veel is. Niet dat ik Hollands ga koken. Ik zet de dis van Cis voor jullie neus, dat is een ding dat zeker is.

    En Nick, nee ik bezorg niet in Shanghai. Maar wees niet bezorgd, dat bezorgt je alleen maar hoofdbrekens.
    Als je in Maastricht komt, wacht ook jou de dis van Cis.
    Wel bijtijds waarschuwen, dan kan ik voor je koken.

    Met jouw Nederlands is niets mis. Ik lees je verhalen met plezier.

    Katjangetjes, nu niet meer pruilen. Traantjes wegvegen, neusjes snuiten en over zo'n 10 dagen gewoon in het vliegtuig stappen.

    Okiedokie?

    Zoen op jullie voorhoofd.

  • 07 April 2011 - 14:46

    Lot:

    hahahaha ik lach me kapot jullie sporen allemaal niet :D

    Enne die dis van cis... aangezien wij ook weer terug zijn van een wereldreis in oostende hebben wij volgens mij ook recht op zo'n overheerlijke indisch buffet... dus waar kunnen we ons opgeven??

    en ja nick nu wil ik ook wel eens weten wanneer jij terug gaat komen!!

    En Nick biznatch??? wtf

    hahaha verrekeskop

    Tot snel balinese hangmatjes X

  • 08 April 2011 - 02:47

    Wel:

    Wat as, hat is pedas.

  • 08 April 2011 - 20:10

    Cisca:

    Opgeven hoeft niet. Jullie komen n.l. samen met Wilhelmientje
    En Boy hier eten.
    Uhhuh, is het heus?

  • 10 April 2011 - 09:47

    Nick:

    Balinezen, hoe is het daar?? naast het strandhangen en zoepen geen tijd meer voor nieuwe berichten ofzoe??

  • 11 April 2011 - 10:52

    Wel:

    Ut is zwoer knudde op ut ougenblik. Zelde zoeveul rege gezeen in un tropies paradies. Miljaar de moer euver. Zoonder perreplu kinne veer neet mie de deur oet. Vaan den elend zinge veer mer den hiele tied deen hit vaan Joling: Baai mie u tikket toe de troppiks. Nein alle gekheid, ut weurt tied tot veer weer naor de brak terök gaon. Met de complimeente van miech.

  • 11 April 2011 - 11:29

    Fem:

    G, ik zou zeggen: 'aan de poets'! Ze komen eraan...!!

  • 11 April 2011 - 15:02

    Lot:

    'aan de poets' volstaat niet meer ben ik bang. Nadat ik gister weer eens een kijkje ben gaan nemen denk ik dat 'chemisch reinigen' beter in de buurt komt. Succes Gee!

    Nee hoor niet heus Gee z'n motto is 'als je een doosje smarties over de grond verspreid ziet het er ook uit als een rommeltje maar eenmaal terug in het doosje is het weer opgeruimd' ahum jaja nogmaals ik wens je succes!!

    Nog maar 6 nachtjes te gaan.

    X

  • 12 April 2011 - 05:39

    G:

    Gezocht: interieurverzorgster met ruime ervaring voor recreatiepand te Maastricht. €15,- per uur. Reageren onder nr. 206.

  • 12 April 2011 - 12:04

    Katjang Boy:

    Gee, ik lach als een boer die kiespijn heeft.........

    By the way: is die 15 euro zwart of wit?

  • 12 April 2011 - 13:35

    G:

    Die is uiteraard zwart! Ik bedoel belasting betalen??? dat vertik ik nog altijd...
    Maar Boy maak je geen zorgen, ik ben nog niet eens op jouw zolderkamertje geweest en je DVD-collectie is ook nog compleet! Dus mocht ik voor die tijd nog geen interieurverzorgster hebben gevonden, kun je je nog altijd terugtrekken in je vertrouwde omgeving!
    Ik kan het ook eventueel zo laten, dan krijgen jullie die 15 euro per uur! Is toch mooi meegenomen na zo'n dure vakantie!!

  • 13 April 2011 - 01:01

    Bobientje Weidenkop:

    Geachte heer G-J,

    Hierbij wil ik graag solliciteren naar de door u opgegeven positie.

    Ik denk dat ik de perfecte kandidaat ben voor deze baan daar ik in mijn professionele carriere als in mijn vrije tijd vaak het genoegen heb gehad het interieur spotless achter te laten.

    Ik hoop dat u mijn optie kunt overwegen, helaas moet ik er wel bij vermelden dat in verband met een zakenreis in het buitenland, ik vanaf 17 april pas in Nederland ben en beschikbaar zal zijn voor dit fantastische werk.

    Naast mijn schoonmaakkunsten, heb ik ook mijn kwaliteiten laten blijken in het koken van diverse oosterse gerechten, en het rangeren van lege bierflessen.

    Ik hoop snel iets van u te mogen vernemen, deze droombaan riekt naar meer, en met dit uurloon kan ik eindelijk mijn droom, het kopen van 1 dvd per uur, eindelijk vervolvaardigen.

    Met hoogachtende groet,

    Bobientje Weidenkop

  • 13 April 2011 - 06:53

    Femme Fatale:

    Beste meneer Priem,

    Ik zag uw vacature op het prikbord in de supermarkt. Graag wil ik hierop reageren.

    Ik zal beginnen met mezelf voor te stellen. Mijn naam is Femme en ik ben van origine Zweedse. Ik ben 27 jaar oud, heb lange blonde haren, helderblauwe ogen en een ass waar je U tegen zegt. Verder ben ik net gescheiden, maar in een ideale wereld zou ik graag binnen één jaar moeder zijn.
    Professioneel heb ik nooit als interieurverzorgster gewerkt, maar ik ben van nature onderdanig aangelegd. Voor een referentie kunt u bij mijn inmiddels ex-man terecht, ik weet namelijk zeker dat hij zal beamen dat ons huis er altijd tip top uitzag. Mijn grootste genoegdoening haal ik uit het strijken van overhemden, het poetsen van ramen, koken en boodschapjes doen voor de man des huizes. Mijn ex vond het ook altijd heerlijk om in bad te gaan. Dan maakte ik de badkamer helemaal in orde, legde alles wat hij wilde binnen handbereik, muziekje aan, kaarsjes erbij. Mocht u ook dit soort verzoeken hebben, vind ik het geen enkel probleem om wat extra taakjes op me te nemen. Wat ik minder leuk vind om te doen is dingen zelf bepalen. Mij maakt u het meest blij als me gezegd wordt hoe en wat ik iets moet doen.

    Ik hoop snel van u te horen. Indien u nog vragen heeft, mag u mij altijd bellen.

    Groetjes, Femme.

  • 13 April 2011 - 07:23

    Mia:

    Gooiemiddeg,

    Ich wil gere reagere op 't stukske dat ich zoezjus in de riestepot zoach stoan.

    Ich hub altied gere mit de sjtoffer en ut blik achter de vot van de pap en de mam aongezete. Ich vind t oach leuk om de stop te keren mit unne sjup en dat gief miech spas en plezeer. Ich kin oach koke, ich bin huij nog bie de lamber geweh, and han ich mich e tuurtsje mitbrach.

    Ich dink dat ich spesjial gesjik bin veur dit werrek, meh ich mot wel zigge dat mestreech wel e bitsje wiet oet de buurt lik. Ich hoap dat ich de bus kin pakke.

    Es ger welt kin ich murrege beginne, mit 15 julle per oor dan kinne veer eindelijk op vekans noah de wei in suub ver.. veree. reali... woermake...

    Met vreuntelijke groetjes,

    Mia vaan op de hook.

  • 13 April 2011 - 10:57

    Ria:

    Gooiemiddeg menier Priem,

    Ich bin Ria, ut zuster van os Mia. Ich zaoch tot Mia uuch un sollicitatie houw schréve, meh ich mot uuch dan eg teleursjtelle. Os Mia is alceholis en sjrief dit soort breefkes wel dekser um op die meneer bie luuj binnen te kaome en hunne drankkas leeg te zoepe. Ut weurt hie aoch regelmaotig veur gepak door de polisie en dan zit ut weer ff vas veur e paar weke. Deer zeet dus gewaarschouwt, num os Mia neet biej uuch in hoes want dat geit uuch geld koste.

    Mit unne vreuntelikke groet van Ria van op d'r hook bie d'r Lamber van ut zuster van Mia van der hook um.

  • 13 April 2011 - 11:41

    Mia:

    Deer moot uug niks aontrekke vaan wat mien zuster schrief. Dat is wie geweunlik weer hartstikke sjeloes tot ich den iersjte woar dee deen annonce gezeeje had. Iech hub altied bie der keploan gewerrek, dus en dee had jummers ummer nog miswien op der zoondeg. Dus dat stom wich daor moot deer neet noar loestere. Wat de bus betref, gei probleem, dee geit jeker oer. Iech woar vergete te zegke tot iech wie iech nog joonk woar e paar joar bei recreatiepark Sporthoes Centrum hub gewerrek, dus es dat geine pre is, daan weit iech ut ouch neet mie. Es deer aangers nog get welt wete, weit daan tot iech ummer bereid bin veur un towliegting.
    Iech wach op urren oproop. Daanke alvas.

  • 13 April 2011 - 11:51

    Ping:

    Ik niet weten of die werk nog beschikbaar is, maar ik kan ook lekka koken maken.. lekker die kloepoek make heel lekker met woltel.

    Ik ben goed in schoonmaken van die kast, woonkamel, zoldel, keldel, achteltuin en mooi poetsen van de vloel. Afwassen, badkamel met zwabbel en handdoekenlekje met luwe onderglond. Die doe ik fijn met de poetsdoek.

    Jij willen mij aannemen? ik zeggen ja!

    Vliendelijke gloente,

    Ping

  • 13 April 2011 - 13:18

    Tina Mokum:

    Geachte heer,

    Met gepaste eerbied en bescheidenheid neem ik de vrijheid te informeren of de positie van interieurverzorgster die uedele in de aanbieding heeft, uitsluitend bedoeld is voor kandidaten van het vrouwelijk geslacht?
    U moet namelijk weten dat ik weliswaar geslachtelijk van de mannelijke kunne ter burgerlijke stand sta ingeschreven als Albert, maar al mijn vrienden noemen mij (Alber)tina, omdat ik nu eenmaal geboren ben met een hoge stem en een hoog vrouwelijk hormoongehalte.
    Maar daarom juist kom ik zo enorm in aanmerking voor uw vacature, want hormonaal gesproken poetst er niemand zo zuiver en grondig als ik!
    Van nature heb ik een enorme aversie tegen rommel, ik roep voortdurend: wat zien ik? Stof? En begin dan spontaan te poetsen tot alles blinkt dat het een lieve lust is.
    Ter aanvulling wil ik nog even vermelden dat mijn hobbies en tevens specialiteiten zijn: het stofzuigen van grote, vervuilde en intens bestofte ruimtes, het met een fijn besnaarde tandenborstel schoonborstelen van dichtgeslibte naden en kieren, het nabewerken van door wc-eendchloreen reeds voorbehandelde wc-brillen en het grondig af- en opborstelen van door bovenmatig alcoholgebruik ondergekotste vloerruimtes.
    Mocht u, ten overvloede, ook nog culinair bevredigd willen worden dan kan ik tot slot nog vermelden dat ik een meester c.q. meesteres ben in het serveren van osseworst, kerketten en bitterballen.

    Met vriendelijke groet,
    Tina Mokum.

  • 13 April 2011 - 14:21

    G:

    Bedankt voor al uw reacties.
    Gezien het grote aantal reacties wil ik gaarne enkele van u uitnodigen om eens een dag te komen proef poetsen. Zo hebben we de gelegenheid om, onder het genot van een kopje koffie, nader kennis te maken en kunt u allen uw kwaliteiten tonen.
    Op de volgende data is er de mogelijkheid een afspraak in te plannen.
    13-04
    14-04
    15-04
    16-04
    17-04
    U kunt reageren onder nr. 206.

    Met vriendelijke groeten,

    GJ Priem

  • 13 April 2011 - 18:27

    Cisvangent:

    Geachte heer G.J. Priem,

    Hierbij wil ik u hartelijk danken, voor het vandaag getoonde vertrouwen.

    Ik heb met liefde deze proefdag doorstaan. Met het cleanen van de 2 etages aan de Hertogsingel, meen ik bewezen te hebben, dat het uitoefenen van mijn beroep een zwaar en serieus vak is.

    Ook moet mij van het hart, dat uw medewerking zeer groot was. Het constant optillen van uw benen, zodat ik met zwabber en stofdoek op de alle plekken in huis kon komen, was u nooit te veel.

    Daarbij wil ik opmerken, dat u me een pauze gunde van 10 minuten, zodat ik van mijn koffie en droog mariakoekje kon genieten.
    Waar vind je dat vandaag de dag nog?!

    Ik hoop dat mijn werkzaamheden uw tevredenheid kunnen wegdragen en wacht geduldig af of u me voor vast in dienst wil nemen.

    Met de allergrootste achting, verblijf ik

    uw nederige mevrouw Cisvangent

  • 14 April 2011 - 01:44

    Mia Vaan Ria:

    Geagge menier Prim,

    Zoe leuk vonte veer ut dat ver koste komme potse de veertiende. Ich had Ria veur de zekerheit me mitgenome umdat hurre kiene toch neet door kos goan.

    Ger had mich gezag dat der al luij bie dich toes geweh woare um te rangeren, meh ik kos der niks van zeen. Bove loage allemoal aw beukskes en dvdeekes, gelokkig had Ria hurre kemissiekarbas mitgenome dus hubbe veer al dat aajd pepier zoe kinnen opruime. Ut woar bekans precies optied want es veer met de letste kerbas noa oonter aankoame, koam de pepierwagel de hook um gedreijd. Zoe, opgeruimp steit netjes zag de mam altied.

    Dn twiede verdeeping woar spik en span, doa mot unne preens hubbe gewoend ofzoe, zoe proper en sjoen.

    De loch op den ierste verdeeping koste veer twie neet verdrage dus hubbe veer snel de roete opengegoeid en zien veer mer de kelder ingedoke.

    Doa aongekoame voonte veer e zweinestal vaan oud pepier, glaas en doezer met de sjummel derop. Dus hubbe veer zo vreuntelik ut milieu park gebeld en dee hubbe mit twie groete wagels de zooi mitgenome. Ut woar grappig want ich zit zjus mit Ria noa Kuuns en Kietjs te loere, en volleges heur woar deezellefde maan op den tellevies. Volleges miech hat heer get gewonne ofzoe.

    Enfin, noa de kelder spotless achtergeloate te hubbe. zien veer even in de woenkamer goan lounge, wienao de hier vaan ut hoes thoeskoam. Zoene sjarmante jong, en zoe fien. Missjiens is dat nog get veur Ria heuure dogter ut meidske vaan derneven achter de camion.

    Ver welle uuch bedanke veur de mogelikheid en hope dat ver beij uch in vaste deens moage kome.

    Es dat kin, maag ich dan alvast murrege vrie vroage umdat ver dan unne dropping mit de scouting hubbe.

    Groetjes, Mia

  • 14 April 2011 - 02:42

    Tina Mokum:

    Geachte heer Priem,

    Helaas moet ik u mededelen dat ik afzie van uw aanbod tot het schoonmaken van uw vertrekken.
    Ik heb veel in mijn werkzame leven meegemaakt, ik heb gevangenissen moeten poetsen, ik heb studentenhuizen na een wekendurend feest in oude staat moeten herstellen, maar wat ik bij u aantrof overtreft alle verwachtingen: wat een ongelooflijke bende, wat een gore troep!
    Normaal begin ik bij het aanschouwen van redelijk imposante puinhopen en bendes spontaan te hyperventileren omdat ik dan zo graag direct aan de slag wil gaan, maar bij het zien van wat u heeft aangericht, ik mag wel zeggen wat u heeft gepresteerd, dat is dermate hemelschreiend dat zelfs mij als geroutineerde veger en poetser, alle moed ontbreekt om daaraan te beginnen!
    Daar moet u geen poetsvrouw voor inhuren, geen poetsvrouw ter wereld krijgt die bende schoon, mag ik u suggereren het voltallige Nederlandse leger in te huren om te proberen die klus nog binnen redelijke tijd te kunnen klaren?
    Naar mijn bescheiden mening had de Gemeente Maastricht beter de boom voor het huis kunnen laten staan en het huis zelf verwijderen, een nieuw pandje neerzetten lijkt me sneller en effectiever dan deze omvangrijke interieurrestauratie.

    Met vriendelijke groet,

    Tina Mokum.

  • 14 April 2011 - 05:38

    Cisca:

    Wilhelmien en Boy,

    Bijna zit jullie reis erop. Veel, veel gezien, geluierd, gegeten, gedronken. Kortom, errug genoten!
    Wij wensen jullie een goede terugreis toe.

    Tot ziens in de wereldstad Maastricht.

  • 14 April 2011 - 07:41

    Fem:

    Zik Ria en Mia. Boe komp geer noe vandan? Merregraote, Mestreech of Kerkrade? Iech kin alle verschillende dialecten neet eg mie plaotse.

  • 14 April 2011 - 10:09

    Ymke:

    Shit, iech bin ummer te laat veur zoen fien werrek. Iech begriep tot ut al vergeve is. Es et nog uns is, haw iech miech oanbevoole. Iech mein toch tot iech ut beste euverweeg kin met dit soort akkevietsjes. Bitsje petrol, zwegelke droan en voet is der rotsooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilhelmien & Boy

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 63410

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 28 Februari 2019

Bali, Laos, Thailand 2018-2019

05 December 2016 - 08 Februari 2017

Vietnam, Cambodja, Thailand 2016 2017

02 Januari 2015 - 27 Februari 2015

India 2015

02 Januari 2014 - 02 Maart 2014

Thailand 2014

19 Januari 2013 - 14 Februari 2013

Onze reis naar Zuid-Afrika

10 Januari 2012 - 25 Maart 2012

Onze reis naar Thailand en China

16 Januari 2011 - 17 April 2011

Onze reis naar verre oorden......

Landen bezocht: