De kiwi's zijn vochtig vandaag..... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu De kiwi's zijn vochtig vandaag..... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wilhelmien & Boy - WaarBenJij.nu

De kiwi's zijn vochtig vandaag.....

Door: WilhelmienenBoy

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien & Boy

17 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo everybody,
Nadat we lekker geluncht hadden met Lot en Vincent en nadat we door Geert Jan naar Brusssel waren gebracht zaterdagmiddag, zijn we gezellig met zijn drieën in hartje Brussel gaan eten. Volgende ochtend zijn we heel vroeg (5 uur) vertrokken en het was me het reisje wel: dik 1 uur vliegen Brussel - London, daarna 11,5 uur London - Hong Kong, toen weer 8 uur Hong Kong - Melbourne, daarna 3 uur Melbourne - Auckland, dat is ruim 25 uur alleen maar vliegen, dan hebben we het nog niet eens over de vertragingen en de wachttijden op de vliegvelden.
Maar goed, zaterdag vertrokken en dinsdag in Auckland, Nieuw Zeeland en wat denk je? Het regent hier nu, de kiwi's zijn ernstig vochtig hier, maar gelukkig is de temparatuur lekker hoog.
Bij zo'n lange vliegreis verlies je de realiteit van de tijd, wel grappig: op een gegeven moment dachten we: ha, daar komt het ontbijt, lekker een broodje met koffie, maar nee, toen kwam het diner, dus warm eten met bier, want het was avond, en we zouden gezworen hebben dat het ochtend was. Maar ja, wat wil je: de crew had het licht uitgedaan en de luikjes dicht, en als je dan een klein tukje doet weet je echt niet meer hoe laat het is, welke dag trouwens ook niet.
Dus gaan we zo maar even bijslapen en de buurt verkennen. Het zal me het jet-lekje wel weer worden!
Oh ja,op foto's moeten jullie nog even wachten want we zijn de oplader en de batterij vergeten, dus in London hebben we een nieuw fototoestelletje gekocht en dat moet eerst even worden opgeladen. Een hele leuke rose, past precies bij het leptopje,haha
Nou we gaan nu weer terug naar het hostel, kijken waar we gaan pitten.
Met natte kiwiaanse groeten, tot gauw.

  • 17 Januari 2011 - 21:12

    Wilhelmien & Boy :

    Datum en tijd kloppen niet: het is niet 17 januari 8.00 uur, maar 18 januari 10.00 uur.
    Het kaartje is ook eigenaardig, maar dat komt wel. Eerst pitten!

  • 17 Januari 2011 - 21:54

    Lot:

    Haai,

    wat een lange reis he. Het is wel duidelijk dat jullie moe zijn en geen besef van tijd hebben 1 + 11,5 + 8 + 3 = namelijk niet meer dan 23,5 uur maar goed :P

    De komende dagen zullen nog wel zweverig aan gaan voelen maar dat hoort er nou eenmaal bij.

    Geniet geniet en geniet

    X Lot

  • 17 Januari 2011 - 23:34

    Cisca:

    Hallo kiwi's,

    Wat een lange reis. De bibsjes zullen wel beurs en plat zijn. De hersens moeten in ieder geval rust krijgen en dan komt het morgen weer helemaal goed met het ontbijt. Jammer dat het regent, maar het is in ieder geval lekker warm.

    In Nederland is het iets kouder en onze verwarmingsketel heeft waarschijnlijk een jetlag. Hij blijft stoken, terwijl de thermostaat op 5* staat. We hebben Nieuw-Zeelandse temperaturen binnen en de kiwi's beginnen al aardig te rijpen.

    Gelukkig hebben jullie weer vaste grond onder de voeten (volgens mij heb ik deze zin 2x geschreven, maar ik kan hem niet meer vinden!). Rust goed uit en geniet. Denk aan foto's en tot gauw.

    Liefs
    In ieder geval hebben jullie weer vaste grond onder de voeten

  • 17 Januari 2011 - 23:37

    Cisca:

    Oh, ik heb de zin gevonden. Waarschijnlijk wordt het ook bedtijd voor mij.

    Daag

  • 18 Januari 2011 - 01:08

    Nick:

    In your face!!!!! Shit.. hoe kan ik nou niet de eerste zijn??

    Ben net in kantoor, ga zo even heel uitgebreid het bericht lezen en dan verdere commentaren geven.


  • 18 Januari 2011 - 01:17

    Nick:

    Nou nou nou, wat een epistel van ervaringen, of hoe heet dat. Ik snap het probleem niet, bier als ontbijt?? Wie hoor ik daar nou klagen? Zou wel leuk izjn geweest als jullie 25 uur lang bami hadden gekregen als ontbijt, lunch en diner.

    Wat is een beetje jullie planning de komende weken/maanden?

    Is het trouwens duur om daar een sim kaartje te kopen? Op die manier kan men jullie skypen, als jullie willen tenminste. Rest well, en tot kiwi

  • 18 Januari 2011 - 08:14

    Fem:

    Ik heb net ontbijt met kiwi gehad dus voor mij nog even geen bier...alhoewel...

    Lekker dat jullie zijn aangekomen. Dat is inderdaad 't reisje wel geweest, maar goed, together your strong! Ik weet eigenlijk niet of ik het al had gemeld, maar ik werk sinds vrijdag in bij het UWV in Utrecht. Dit is slechts een tussenfase, want vanaf 1 februari zal ik (hoogstwaarschijnlijk, you never know for sure bij Eiffel) bij UWV A'dam gaan starten. Weer UWV? Jazeker zeg ik dan! Er was nog geen ander project beschikbaar en ze hadden me gevraagd of ik tijdelijk hier in Utrecht wilde starten tot er iets anders voorbij zou komen. Op dat moment zou ik hier afgehaald worden. Omdat ik het nog lulliger vind om op de 'bank' te zitten, heb ik toegestemd. Was een beetje kiezen uit 2 kwaden. Vervolgens kreeg ik een telefoontje dat ze ook in A'dam een project bij UWV konden gaan doen en of ik interesse had. Pluspunten zijn dat ik eindelijk eens in mijn eigen stadje kan werken (ik rij nu 1 uur tot 1 uur en 15 min. naar Utrecht!) en dat ik ook beroepzaken mag gaan doen. Minpunt is dat ik minimaal tot 1 april daar moet zitten. Tegen die tijd mag ik dan zelf beslissen of ik langer wil blijven of dat ik toch iets anders wil gaan doen. Als juriste moet ik de kans om ook beroep te gaan doen natuurlijk met beide handen aangrijpen vandaar dat de pluspunten zwaarder wegen dan het feit dat het UWV niet helemaal (helemaal niet) mijn ding is. Het is gewoon goed voor mijn verdere carriere dus ik moet dit gewoon doen. Als het goed is, doe ik er met de auto 20 minuten over (is aan de andere kant van A'dam) maar als het goed weer is, kan ik prima met de fiets gaan. Ongeveer een kilometer of 8! Hoe lekker is dat? Hmm, krijg toch sterk de indruk dat ik dit verhaal al aan mam had verteld maar goed...:-)

    Banaantjes, ik hoop dat jullie weer net als altijd de tijd van jullie leven gaan hebben en dat jullie ultiem gaan genieten met zijn tweeën. Wij zullen jullie niet lastig gaan vallen met moeilijke dingen, dus daar hoeven jullie je ook geen zorgen over te maken. Mocht G binnenkort weer tussen de drollen drijven, zullen jullie dit pas vernemen als er uitgebreid foto's zijn gemaakt, alles weer is opgeruimd en de rioleringen zijn vernieuwd, zodat we er tegen die tijd hartelijk om kunnen lachen;-)! Sorry G, maar dat is de deal!

    Voor nu, welterusten of goedemorgen, blijf gezond, doe voorzichtig, let op elkaar, ben lief voor elkaar, en geniet alsof jullie leven ervan af hangt!

    Kus Fem

  • 18 Januari 2011 - 12:11

    G:

    Goh Fem, bij het UWV in Amsterdam.. Dat ligt tegenover mijn opleiding.. Kunnen we samen lunchen, wat ontzettend!!
    Boy en mam er ligt naast de spiegel in de kamer nog een batterij op de lader, waarom hebben jullie die niet gewoon meegenomen? Op zich ook wel handig voor de thuiskomst dan hebben jullie wel een doorgeladen batterij en kunnen jullie weer volop foto's maken.. Misschien een idee om na jullie reis nog een maandje bij Nick langs te gaan, zou hij erg leuk vinden!! daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

  • 18 Januari 2011 - 14:47

    Fem:

    G, je vergeet een woord. Wat ontzettend leuk bedoel je waarschijnlijk. Ja, vind ik ook! Lekker samen lunchen, lijkt me enig :-). Tot zo broedertje...

  • 19 Januari 2011 - 01:19

    Nick:

    Fem, 8 kilometer fietsen?? Ben je nog bezopen of gaan we grappig doen??

  • 19 Januari 2011 - 01:46

    Vincent:

    Dag Kiwi's.

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen. Hopelijk zien we de foto's snel.
    Heel veel plezier de komende tijd.

    Groetjes Vincent

  • 19 Januari 2011 - 11:16

    Jorrit:

    Hallo,

    Ruim 20 uur vliegen om in de regen aan te komen... klinkt niet echt als de ideale reis voor boyo de kedoyo ik-zit-in-de-zon-bij-min-tien-zolang-er-maar-zon-is... ;-) En dat terwijl ik vanmorgen vroeg heerlijk in het opkomende zonnetje heb hardgelopen! Wel bij plus vier, maar toch...

    Maar goed, ik wil je niet te jaloers maken. Ik hoop dat het goede weer down under toch van zich gaat laten spreken en dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan.

    Groetjes, J.

  • 20 Januari 2011 - 14:59

    John:

    Dat is lang vliegen, trouwens el nino is weer in de buurt bij jullie dus het zou nog wel eens natter kunnen worden.
    Groeten uit het kouwe Den Helder

  • 21 Januari 2011 - 10:46

    Fem:

    Ik blijf het toch een beetje een vieze titel vinden: ' De kiwi's zijn nat'... Ben blij dat jullie niet in een land zijn waar de pruimen helemaal HOT zijn...dusss!

  • 21 Januari 2011 - 14:11

    Cisca:

    "Waar het hart vol van is..."

    De kiwi's zijn niet nat, maar vochtig... en alleen vandaag. Maar wanneer "vandaag" afgelopen is weet ik ook niet. Even later wordt vermeld: "de kiwi's zijn ernstig vochtig hier".
    En ernstig vochtig riekt naar "nat".
    Heb je toch gelijk Fem.

    Leg eens uit Boy en Willemijntje...

  • 21 Januari 2011 - 19:24

    Willemijntje:

    Ik heb dat niet gezegd, dat was Boy.

  • 22 Januari 2011 - 19:48

    Boyke:

    De Kiwi's zijn ernstig vochtig betekent eigenlijk: zeiknat, helaas....zucht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilhelmien & Boy

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 63335

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 28 Februari 2019

Bali, Laos, Thailand 2018-2019

05 December 2016 - 08 Februari 2017

Vietnam, Cambodja, Thailand 2016 2017

02 Januari 2015 - 27 Februari 2015

India 2015

02 Januari 2014 - 02 Maart 2014

Thailand 2014

19 Januari 2013 - 14 Februari 2013

Onze reis naar Zuid-Afrika

10 Januari 2012 - 25 Maart 2012

Onze reis naar Thailand en China

16 Januari 2011 - 17 April 2011

Onze reis naar verre oorden......

Landen bezocht: